Ευρωπαϊκό ντεμπούτο για το πολυτελές μεσαίο
Τα νέα IS 250 και IS 300h τα πρωτοείδαμε στην έκθεση NAIAS 2013 στο Ντιτρόιτ. Το πανευρωπαϊκό ντεμπούτο ωστόσο έφερε στο φως κάποια στοιχεία που ακόμη δεν γνωρίζαμε.
Το ενδιαφέρον κεντρίζει η υβριδική έκδοση IS 300h που ήρθε πάνω στην ώρα για να αντιμετωπίσει την ActiveHybrid 3 της BMW. Ο τετρακύλινδρος 2,5λιτρος βενζινοκινητήρας των 180 ίππων λειτουργεί με τις αρχές του κύκλου Atkinson και συνεργάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 143 ίππων κι ένα κιβώτιο E-CVT.
Η συνολική απόδοση φτάνει τους 224 ίππους, υστερώντας σημαντικά έναντι των 340 της ActiveHybrid 3, ωστόσο στόχος της Lexus ήταν οι εκπομπές CO2 να μην ξεπεράσουν το όριο των 100 g/km. Κάτι που οι Ιάπωνες πέτυχαν, τουλάχιστον για τη βασική έκδοση με τους τροχούς 16’’, που εκπέμπει κατά μέσο όρο 99 g CO2 ανά km και έχει μέση κατανάλωση 4,3 lt/100 km.
Βέβαια, οι επιδόσεις δεν έχουν περάσει σε δεύτερη μοίρα, με την επιτάχυνση 0-100 km/h να ολοκληρώνεται σε 8,3 sec και την τελική να φτάνει τα 200 km/h.
Στην περίπτωση του IS 250, την κίνηση στους πίσω τροχούς δίνει ο γνωστός 6κύλινδρος 32βάλβιδος V6 βενζίνης με απόδοση 207 ίππων και 250 Nm, ο οποίος συνεργάζεται με αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων. Οι επιδόσεις είναι ελαφρώς καλύτερες από του IS300h: 0-100 km/h σε 8,1 sec και τελική 225 km/h.
Και οι δύο εκδόσεις προσφέρονται και με το πακέτο F Sport που περιλαμβάνει πιο δυναμική σχεδίαση, σπορ καθίσματα και διαφορετικές ρυθμίσεις στην ανάρτηση και την ηλεκτρική υποβοήθηση του τιμονιού.
Σχεδίαση – καμπίνα
Η εμφάνιση είναι δυναμική, ριζικά διαφοροποιημένη από το προηγούμενο Lexus IS, ενσωματώνοντας στοιχεία τόσο από το πρωτότυπο LF-CC που είδαμε στο Παρίσι τον Σεπτέμβρη του 2012, αλλά και από το LF-A.
Σύμφωνα με τη Lexus, οι μεγαλύτερες διαστάσεις και το μακρύτερο μεταξόνιο ωφέλησαν το χώρο στην καμπίνα και το πορτμπαγκάζ, ενώ υλικά, διάκοσμος και συστήματα ψυχαγωγίας έχουν δεχτεί σημαντική αναβάθμιση.
Τεχνικά στοιχεία
Πηγή: gocar.gr
Το ενδιαφέρον κεντρίζει η υβριδική έκδοση IS 300h που ήρθε πάνω στην ώρα για να αντιμετωπίσει την ActiveHybrid 3 της BMW. Ο τετρακύλινδρος 2,5λιτρος βενζινοκινητήρας των 180 ίππων λειτουργεί με τις αρχές του κύκλου Atkinson και συνεργάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 143 ίππων κι ένα κιβώτιο E-CVT.
Η συνολική απόδοση φτάνει τους 224 ίππους, υστερώντας σημαντικά έναντι των 340 της ActiveHybrid 3, ωστόσο στόχος της Lexus ήταν οι εκπομπές CO2 να μην ξεπεράσουν το όριο των 100 g/km. Κάτι που οι Ιάπωνες πέτυχαν, τουλάχιστον για τη βασική έκδοση με τους τροχούς 16’’, που εκπέμπει κατά μέσο όρο 99 g CO2 ανά km και έχει μέση κατανάλωση 4,3 lt/100 km.
Βέβαια, οι επιδόσεις δεν έχουν περάσει σε δεύτερη μοίρα, με την επιτάχυνση 0-100 km/h να ολοκληρώνεται σε 8,3 sec και την τελική να φτάνει τα 200 km/h.
Στην περίπτωση του IS 250, την κίνηση στους πίσω τροχούς δίνει ο γνωστός 6κύλινδρος 32βάλβιδος V6 βενζίνης με απόδοση 207 ίππων και 250 Nm, ο οποίος συνεργάζεται με αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων. Οι επιδόσεις είναι ελαφρώς καλύτερες από του IS300h: 0-100 km/h σε 8,1 sec και τελική 225 km/h.
Και οι δύο εκδόσεις προσφέρονται και με το πακέτο F Sport που περιλαμβάνει πιο δυναμική σχεδίαση, σπορ καθίσματα και διαφορετικές ρυθμίσεις στην ανάρτηση και την ηλεκτρική υποβοήθηση του τιμονιού.
Σχεδίαση – καμπίνα
Η εμφάνιση είναι δυναμική, ριζικά διαφοροποιημένη από το προηγούμενο Lexus IS, ενσωματώνοντας στοιχεία τόσο από το πρωτότυπο LF-CC που είδαμε στο Παρίσι τον Σεπτέμβρη του 2012, αλλά και από το LF-A.
Σύμφωνα με τη Lexus, οι μεγαλύτερες διαστάσεις και το μακρύτερο μεταξόνιο ωφέλησαν το χώρο στην καμπίνα και το πορτμπαγκάζ, ενώ υλικά, διάκοσμος και συστήματα ψυχαγωγίας έχουν δεχτεί σημαντική αναβάθμιση.
Τεχνικά στοιχεία
LEXUS IS 2013
|
IS 250
|
IS 300h
|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
|
V6
|
4κύλινδρος
|
Κυβισμός (cc)
|
2.499
|
2.494
|
Ισχύς (PS @ rpm)
|
207 @ 6.400
|
180 @ 6.000
|
Ροπή (Nm @ rpm)
|
250 @4,800
|
221 @ 4.200- 5.400
|
ΥΒΡΙΔΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
|
-
| |
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (PS)
|
-
|
143
|
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm)
|
-
|
300
|
Μπαταρία
|
-
|
NiMH
|
ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΔΟΣΗ (PS)
|
-
|
224
|
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ - ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
| ||
Τελική ταχύτητα (km/h)
|
225
|
200
|
0-100 km/h (sec)
|
8,1
|
8,3
|
Μέση κατανάλωση (lt/100 km)
|
8,6
|
4,3
|
Εκπομπές CO2 (g/km)
|
199
|
από 99
|
ΚΙΒΩΤΙΟ
|
6 Auto
|
E-CVT
|
Κίνηση
|
πίσω
|
πίσω
|
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
| ||
Μήκος (mm)
|
4.665
|
4.665
|
Ύψος (mm)
|
1.430
|
1.430
|
Πλάτος (mm)
|
1.810
|
1.810
|
Μεταξόνιο (mm)
|
2.800
|
2.800
|
Χώρος αποσκευών (lt)
|
480
|
450
|
Βάρος
|
1.555-1.645
|
1.620-1.680
|
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
| ||
Εμπρός
|
Διπλά ψαλίδια
|
Διπλά ψαλίδια
|
Πίσω
|
Πολλαπλοί σύνδεσμοι
|
Πολλαπλοί σύνδεσμοι
|
Πηγή: gocar.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου