Ένας από τους πιο δυναμικούς τομείς στη σύγχρονη αεροναυπηγική είναι ο σχεδιασμός και η κατασκευή ενός ολοκληρωτικά «ηλεκτρικού αεροπλάνου». Οι Ρώσοι δουλεύουν εντατικά προς αυτή την κατεύθυνση.
Οι προοπτικές δημιουργίας του ηλεκτρονικού αεροπλάνου, ανοίγει νέους ορίζοντες στην περαιτέρω ανάπτυξη της αεροναυπηγικής βιομηχανίας τόσο σε πολιτικά, όσο και σε στρατιωτικά αεροσκάφη, στη Ρωσία και διεθνώς. Τα νέα αεροπλάνα θα είναι εξοπλισμένα με ένα κεντρικό σύστημα παροχής ηλεκτρικής ενέργειας, που θα καλύπτει όλες τις ανάγκες του αεροσκάφους σε ενέργεια.
Όπως και να’ χει πάντως, η κατασκευή ενός αεροσκάφους «εξ’ ολοκλήρου ηλεκτρικού» είναι ακόμα μακριά. Στη Ρωσία, με αυτό το αντικείμενο ασχολείται ο όμιλος εταιρειών «Αβιατσιόνοε Ομπορούντοβανιγιε» (Avia-equipment). Το holding ήδη παρουσίασε τα αποτελέσματα από το σχεδιασμό και την ανάπτυξη των νέων ηλεκτρο-υδροστατικών ενεργοποιητών αεροσκαφών. Οι νέες μονάδες θα βελτιώσουν την απόδοση του εξοπλισμού παραγωγής ενέργειας κατά 10-15% σε σύγκριση με άλλες μορφές ενέργειας, και θα αυξήσουν την αξιοπιστία και τους δείκτες απόδοσης των συστημάτων ενέργειας των αεροσκαφών.
«Στο έργο του ηλεκτρικού αεροπλάνου -δήλωσε ο γενικός διευθυντής του ομίλου-προσπαθούμε να επιτύχουμε τέτοιους δείκτες όπως η μείωση της κατανάλωσης καυσίμων κατά 8-10%, των άμεσων λειτουργικών δαπανών κατά 4-6%, του συνολικού βάρους του αεροσκάφους στην απογείωση, κατά 6-9%, αλλά και αύξηση της ζωής του αεροσκάφους κατά 3-5%». Από την πλευρά του, ο διευθυντής ερευνών του σχεδιαστικού γραφείου του ομίλου, «Γιάκορ», Αλεξάντρ Λέβιν, είπε: «Τα ενδιάμεσα αποτελέσματα των εργασιών πάνω στο project, ανέδειξαν μια συμβίωση των δύο κατευθύνσεων: Της υδραυλικής και της ηλεκτρικής. Δεδομένου ότι οι επιχειρήσεις του ομίλου εργάζονται και στις δύο κατευθύνσεις, υπάρχει μεταξύ τους γόνιμη συνεργασία και με συντονισμένες προσπάθειες θα οδηγηθούμε σίγουρα στο επιθυμητό αποτέλεσμα».
Μίνιμουμ κατανάλωση ενέργειας
Τα συστήματα του «ηλεκτρικού αεροσκάφους» θα τροφοδοτούν τέλεια με ενέργεια τα πιο ενεργοβόρα συστήματα. Πρόκειται κυρίως για το σύστημα ελέγχου των αεροδυναμικών επιφανειών, τα συστήματα απογείωσης – προσγείωσης, ο κλιματισμός και το σύστημα εκκίνησης των κινητήρων του αεροσκάφους.
Στη Σοβιετική Ένωση και στη συνέχεια στη Ρωσία, η έρευνα πάνω στο «εξ’ ολοκλήρου ηλεκτρικό αεροπλάνο» διενεργούντο στο Κεντρικό Αερο-υδροδυναμικό Ινστιτούτο (TsAGI). Το Ινστιτούτο έχει αναπτύξει τις σχετικές εφαρμογές για την κατασκευή των νέων ηλεκτρο-υδροστατικών ενεργοποιητών αεροσκαφών. Τα αποτελέσματα του προγράμματος θα εφαρμοστούν στα αεροσκάφη μεγάλων αποστάσεων MS-21, στα οποία σχεδιάζεται ευρεία χρήση των ηλεκτρικών συστημάτων και σαν συνέπεια, η εγκατάσταση ισχυρών πηγών ενέργειας.
Την ίδια στιγμή, στο πλαίσιο του έργου «περισσότερο ηλεκτρικό αεροσκάφος», το εργοστάσιο «Aviaagregat» στη Σαμάρα, αναπτύσσει ένα ηλεκτρικό γρανάζι μετάδοσης κίνησης για τα αεροσκάφη, το οποίο θα επιτρέψει ώστε οι κινήσεις ελιγμών του αεροσκάφους στο διάδρομο του αεροδρομίου να είναι οικονομικές, φιλικές προς το περιβάλλον και σχεδόν αθόρυβες.
Επενδύσεις
«’Έχουμε προσελκύσει επιπλέον κεφάλαια για το έργο «περισσότερο ηλεκτρικό αεροσκάφος». Στο πλαίσιο του προγράμματος, υλοποιείται ένα υπο-πρόγραμμα με την ονομασία «ηλεκτρική κίνηση. Έχει ήδη ξεκινήσει η χρηματοδότηση και έχουν αρχίσει οι εργασίες», σχολιάζει ο γενικός διευθυντής του ομίλου.
Σύμφωνα με τον ίδιο, γίνεται επεξεργασία πάνω σε μια εντελώς νέα προσέγγιση. Κατά τη διάρκεια της διαδικασίας στάθμευσης των αεροσκαφών που γίνεται με κινήσεις ελιγμών στο διάδρομο του αεροδρομίου, δεν θα χρησιμοποιηθούν οι jet, turboprop, κ.ο.κ. κινητήρες, αλλά ένα ειδικό ηλεκτρικό σύστημα στους τροχούς. Λόγω του ηλεκτροκινητήρα, θα μειωθεί ο θόρυβος στο αεροδρόμιο και θα έχουμε οικονομία στα καύσιμα. «Πρόκειται για επαναστατική τεχνολογία», υπογραμμίζει ο γενικός διευθυντής του ομίλου.
ΠΗΓΗ: econews.gr
Οι προοπτικές δημιουργίας του ηλεκτρονικού αεροπλάνου, ανοίγει νέους ορίζοντες στην περαιτέρω ανάπτυξη της αεροναυπηγικής βιομηχανίας τόσο σε πολιτικά, όσο και σε στρατιωτικά αεροσκάφη, στη Ρωσία και διεθνώς. Τα νέα αεροπλάνα θα είναι εξοπλισμένα με ένα κεντρικό σύστημα παροχής ηλεκτρικής ενέργειας, που θα καλύπτει όλες τις ανάγκες του αεροσκάφους σε ενέργεια.
Όπως και να’ χει πάντως, η κατασκευή ενός αεροσκάφους «εξ’ ολοκλήρου ηλεκτρικού» είναι ακόμα μακριά. Στη Ρωσία, με αυτό το αντικείμενο ασχολείται ο όμιλος εταιρειών «Αβιατσιόνοε Ομπορούντοβανιγιε» (Avia-equipment). Το holding ήδη παρουσίασε τα αποτελέσματα από το σχεδιασμό και την ανάπτυξη των νέων ηλεκτρο-υδροστατικών ενεργοποιητών αεροσκαφών. Οι νέες μονάδες θα βελτιώσουν την απόδοση του εξοπλισμού παραγωγής ενέργειας κατά 10-15% σε σύγκριση με άλλες μορφές ενέργειας, και θα αυξήσουν την αξιοπιστία και τους δείκτες απόδοσης των συστημάτων ενέργειας των αεροσκαφών.
«Στο έργο του ηλεκτρικού αεροπλάνου -δήλωσε ο γενικός διευθυντής του ομίλου-προσπαθούμε να επιτύχουμε τέτοιους δείκτες όπως η μείωση της κατανάλωσης καυσίμων κατά 8-10%, των άμεσων λειτουργικών δαπανών κατά 4-6%, του συνολικού βάρους του αεροσκάφους στην απογείωση, κατά 6-9%, αλλά και αύξηση της ζωής του αεροσκάφους κατά 3-5%». Από την πλευρά του, ο διευθυντής ερευνών του σχεδιαστικού γραφείου του ομίλου, «Γιάκορ», Αλεξάντρ Λέβιν, είπε: «Τα ενδιάμεσα αποτελέσματα των εργασιών πάνω στο project, ανέδειξαν μια συμβίωση των δύο κατευθύνσεων: Της υδραυλικής και της ηλεκτρικής. Δεδομένου ότι οι επιχειρήσεις του ομίλου εργάζονται και στις δύο κατευθύνσεις, υπάρχει μεταξύ τους γόνιμη συνεργασία και με συντονισμένες προσπάθειες θα οδηγηθούμε σίγουρα στο επιθυμητό αποτέλεσμα».
Μίνιμουμ κατανάλωση ενέργειας
Τα συστήματα του «ηλεκτρικού αεροσκάφους» θα τροφοδοτούν τέλεια με ενέργεια τα πιο ενεργοβόρα συστήματα. Πρόκειται κυρίως για το σύστημα ελέγχου των αεροδυναμικών επιφανειών, τα συστήματα απογείωσης – προσγείωσης, ο κλιματισμός και το σύστημα εκκίνησης των κινητήρων του αεροσκάφους.
Στη Σοβιετική Ένωση και στη συνέχεια στη Ρωσία, η έρευνα πάνω στο «εξ’ ολοκλήρου ηλεκτρικό αεροπλάνο» διενεργούντο στο Κεντρικό Αερο-υδροδυναμικό Ινστιτούτο (TsAGI). Το Ινστιτούτο έχει αναπτύξει τις σχετικές εφαρμογές για την κατασκευή των νέων ηλεκτρο-υδροστατικών ενεργοποιητών αεροσκαφών. Τα αποτελέσματα του προγράμματος θα εφαρμοστούν στα αεροσκάφη μεγάλων αποστάσεων MS-21, στα οποία σχεδιάζεται ευρεία χρήση των ηλεκτρικών συστημάτων και σαν συνέπεια, η εγκατάσταση ισχυρών πηγών ενέργειας.
Την ίδια στιγμή, στο πλαίσιο του έργου «περισσότερο ηλεκτρικό αεροσκάφος», το εργοστάσιο «Aviaagregat» στη Σαμάρα, αναπτύσσει ένα ηλεκτρικό γρανάζι μετάδοσης κίνησης για τα αεροσκάφη, το οποίο θα επιτρέψει ώστε οι κινήσεις ελιγμών του αεροσκάφους στο διάδρομο του αεροδρομίου να είναι οικονομικές, φιλικές προς το περιβάλλον και σχεδόν αθόρυβες.
Επενδύσεις
«’Έχουμε προσελκύσει επιπλέον κεφάλαια για το έργο «περισσότερο ηλεκτρικό αεροσκάφος». Στο πλαίσιο του προγράμματος, υλοποιείται ένα υπο-πρόγραμμα με την ονομασία «ηλεκτρική κίνηση. Έχει ήδη ξεκινήσει η χρηματοδότηση και έχουν αρχίσει οι εργασίες», σχολιάζει ο γενικός διευθυντής του ομίλου.
Σύμφωνα με τον ίδιο, γίνεται επεξεργασία πάνω σε μια εντελώς νέα προσέγγιση. Κατά τη διάρκεια της διαδικασίας στάθμευσης των αεροσκαφών που γίνεται με κινήσεις ελιγμών στο διάδρομο του αεροδρομίου, δεν θα χρησιμοποιηθούν οι jet, turboprop, κ.ο.κ. κινητήρες, αλλά ένα ειδικό ηλεκτρικό σύστημα στους τροχούς. Λόγω του ηλεκτροκινητήρα, θα μειωθεί ο θόρυβος στο αεροδρόμιο και θα έχουμε οικονομία στα καύσιμα. «Πρόκειται για επαναστατική τεχνολογία», υπογραμμίζει ο γενικός διευθυντής του ομίλου.
ΠΗΓΗ: econews.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου