Την πρώτη πτήση του ιπτάμενου αυτοκινήτουAeromobil Version 2.5 ανακοίνωσε ο Σλοβάκος σχεδιαστής Στέφαν Κλάιν. Το Aeromobil V2.5 είναι ένα ελικοφόρο αεροσκάφος που λειτουργεί ως αυτοκίνητο, ή άν το θέσουμε διαφορετικά, ένα αυτοκίνητο με “υψηλές βλέψεις”.
Η αεροδυναμική καμπίνα του πιλότου-οδηγού, το ελαφρύ βάρος και τα πτερύγια στο πίσω μέρος του προσδίδουν έναν έντονο χαρακτήρα αεροσκάφους. Ώθηση δίνει ένας υδρόψυκτος κινητήρας Rotax 912, ισχύος 100 ίππων, ο οποίος είναι τοποθετημένος πίσω από τα καθίσματα. Το σύστημα πλοήγησης εκτείνεται από την έλικα πίσω έως τους δύο μπροστινούς τροχούς.
Το Aeromobil V2.5 δεν είναι βέβαια το μοναδικό ιπτάμενο αυτοκίνητο που κυκλοφορεί. Υπάρχει επίσης το αμερικάνικο Terrafugia που διπλώνει τα φτερά του κάθετα κατά μήκος του αμαξώματος. Υπάρχει επίσης το ολλανδικής κατασκευής PAL-V, ένα τρίκυκλο όχημα εδάφους που μεταμορφώνεται σε γυροκόπτερο στα αεροδρόμια.
Όταν το Aeromobil λειτουργεί ως αυτοκίνητο, τα φτερά αναδιπλώνονται πίσω και η μηχανή κινεί τους μπροστά τροχούς, ενώ οι μικροί πίσω τροχοί υποστηρίζουν την ουρά. Η δομή είναι πολύ αραιή και το συνολικό καθαρό βάρος του κελύφους ανέρχεται σε 450 κιλά. Στην καμπίνα χωράνε δύο επιβάτες, ενώ υπάρχουν δύο τιμόνια, το ένα μέσα στο άλλο, μπροστά στον οδηγό-πιλότο.
Όπως θα δείτε και στο video που ακολουθεί, όταν το Aeromobil φτάσει στο αεροδρόμιο, ο οδηγός-πιλότος πατάει ένα κουμπί για να ξεδιπλώσει τα φτερά μήκους 8,2 μέτρων. Επίσης μεταστρέφει το κιβώτιο ταχυτήτων προς την πίσω έλικα.
Σε λειτουργία αεροσκάφους, το Aeromobil αναπτύσσει μέγιστη ταχύτητα 200 χλμ/ώρα και έχει αυτονομία 700 χιλιομέτρων.
Σε λειτουργία αυτοκινήτου, μπορεί να σταθμεύσει σε κανονικούς χώρους, όπως τα συμβατικά οχήματα και “καίει” κανονική βενζίνη.
Το σκαρί του αποτελείται από πλαίσιο χαλύβδινων σωλήνων με κέλυφος από ανθρακονήματα.
Στόχος του Κλάιν είναι η εμπορική εκμετάλλευση του καινοτόμου οχήματος το οποίο κατά τον ίδιο αποτελεί συνδυασμό τέχνης και τεχνολογίας.
Δείτε το Aeromobil εν δράσει στο video που ακολουθεί:
ΠΗΓΗ
Η αεροδυναμική καμπίνα του πιλότου-οδηγού, το ελαφρύ βάρος και τα πτερύγια στο πίσω μέρος του προσδίδουν έναν έντονο χαρακτήρα αεροσκάφους. Ώθηση δίνει ένας υδρόψυκτος κινητήρας Rotax 912, ισχύος 100 ίππων, ο οποίος είναι τοποθετημένος πίσω από τα καθίσματα. Το σύστημα πλοήγησης εκτείνεται από την έλικα πίσω έως τους δύο μπροστινούς τροχούς.
Το Aeromobil V2.5 δεν είναι βέβαια το μοναδικό ιπτάμενο αυτοκίνητο που κυκλοφορεί. Υπάρχει επίσης το αμερικάνικο Terrafugia που διπλώνει τα φτερά του κάθετα κατά μήκος του αμαξώματος. Υπάρχει επίσης το ολλανδικής κατασκευής PAL-V, ένα τρίκυκλο όχημα εδάφους που μεταμορφώνεται σε γυροκόπτερο στα αεροδρόμια.
Όταν το Aeromobil λειτουργεί ως αυτοκίνητο, τα φτερά αναδιπλώνονται πίσω και η μηχανή κινεί τους μπροστά τροχούς, ενώ οι μικροί πίσω τροχοί υποστηρίζουν την ουρά. Η δομή είναι πολύ αραιή και το συνολικό καθαρό βάρος του κελύφους ανέρχεται σε 450 κιλά. Στην καμπίνα χωράνε δύο επιβάτες, ενώ υπάρχουν δύο τιμόνια, το ένα μέσα στο άλλο, μπροστά στον οδηγό-πιλότο.
Όπως θα δείτε και στο video που ακολουθεί, όταν το Aeromobil φτάσει στο αεροδρόμιο, ο οδηγός-πιλότος πατάει ένα κουμπί για να ξεδιπλώσει τα φτερά μήκους 8,2 μέτρων. Επίσης μεταστρέφει το κιβώτιο ταχυτήτων προς την πίσω έλικα.
Σε λειτουργία αεροσκάφους, το Aeromobil αναπτύσσει μέγιστη ταχύτητα 200 χλμ/ώρα και έχει αυτονομία 700 χιλιομέτρων.
Σε λειτουργία αυτοκινήτου, μπορεί να σταθμεύσει σε κανονικούς χώρους, όπως τα συμβατικά οχήματα και “καίει” κανονική βενζίνη.
Το σκαρί του αποτελείται από πλαίσιο χαλύβδινων σωλήνων με κέλυφος από ανθρακονήματα.
Στόχος του Κλάιν είναι η εμπορική εκμετάλλευση του καινοτόμου οχήματος το οποίο κατά τον ίδιο αποτελεί συνδυασμό τέχνης και τεχνολογίας.
Δείτε το Aeromobil εν δράσει στο video που ακολουθεί:
ΠΗΓΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου