Η Jaguar στην έκθεση του Παρισιού το 2010 είχε παρουσιάσει το C-X75 Hybrid Concept το οποίο είχε κατασκευαστεί για να εορτάσει τα 75στα της γενέθλια.
Μετά από λίγο καιρό μάθαμε ότι περάσει στη παραγωγή χωρίς τις τουρμπίνες που φορούσε το πρωτότυπο με την βοήθεια της Williams F1, μιας και την θέση των τουρμπίνων θα έπαιρνε ένας τετρακύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος υβριδικός βενζινοκινητήρας.
Πριν όμως από μερικούς μήνες μάθαμε ότι Jaguar άλλαξε γνώμη και πολύ λίγες από τις C-X75, η οποία θα βγει σε περιορισμένη παραγωγή μόλις 250 μονάδων, να διαθέτουν και τουρμπίνες. Η εταιρία που κατασκευάζει τις τουρμπίνες ονομάζεται Bladon Jets Engineering Centre και ποσοστό της ανήκει στην Tata που έχει στην κατοχή της και την Jaguar οπότε η σύνδεση είναι απλή.
Οι τουρμπίνες αυτές είναι αρκετά μικρές και παράγουν μόλις 95 ίππους η κάθε μία -που είτε θα πηγαίνουν στους πίσω τροχούς απευθείας είτε θα χρησιμοποιούνται για να φορτίζουν τις μπαταρίες- αλλά σε συνδυασμό με τους ηλεκτροκινητήρες η συνολική ιπποδύναμη της C-X75 θα είναι άνωθεν των 700 ίππων που θα της δίνουν την δυνατότητα να φτάνει τα 100 χλμ/ώρα σε περίπου 3 δευτερόλεπτα και τα 160 χλμ/ώρα σε λιγότερα από 6. Το εντυπωσιακό είναι ότι η Jaguar θα διαθέτει αυτονομία 560 μιλίων και οι εκπομπές ρύπων θα είναι της τάξεως των 25-30 γρ/χλμ! Ωστόσο, η χρήση των τουρμπινών θα μπορεί να γίνεται αποκλειστικά εντός πίστας.
Τα υπόλοιπα θα φοράνε τον twin-turbo 1.600αρη τετρακύλινδρο κινητήρα βενζίνης της Williams F1, ο οποίος θα συνδυάζεται με ηλεκτροκινητήρες και παρότι αρχικά ξέραμε ότι θα αποδίδει συνολικά κοντά στα 1000 άλογα με 1.400 Nm ροπής με τις εκπομπές CO2 να ανέρχονται στα 99 γρ/χλμ, τελικά θα αποδίδει “μόλις” 507 άλογα.
Ο κινητήρας θα στροφάρει στις 10.000 σ.α.λ και οι ηλεκτροκινητήρες θα είναι τοποθετημένοι και στους δύο άξονες. Θα τροφοδοτούνται από μπαταρίες ιόντων λιθίου βάρους 400 κιλών, έχοντας EV αυτονομία 60 χλμ, ενώ θα κάνει τα 0-100 χλμ/ώρα σε περίπου 6 δευτερόλεπτα. Όταν δουλεύει και ο βενζινοκινητήρας, τα 0-100 χλμ/ώρα θα τα κάνει σε σε λιγότερο από 3.0 δευτερόλεπτα με την τελική ταχύτητα να ξεπερνά τα 320 χλμ/ώρα. Το σασί της θα είναι εξολοκλήρου από carbon και θα μπορεί να κινείται αποκλειστικά με τους ηλεκτροκινητήρες του για 50 χλμ.
Οι πρώτες παραδόσεις αναμένονται μέσα στο 2013 με το κόστος της να κυμαίνεται από τις €790.000 έως το €1.000.000 (ανάλογα με το ΦΠΑ και τους φόρους της κάθε χώρας).
megacarnews.blogspot.gr
Μετά από λίγο καιρό μάθαμε ότι περάσει στη παραγωγή χωρίς τις τουρμπίνες που φορούσε το πρωτότυπο με την βοήθεια της Williams F1, μιας και την θέση των τουρμπίνων θα έπαιρνε ένας τετρακύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος υβριδικός βενζινοκινητήρας.
Πριν όμως από μερικούς μήνες μάθαμε ότι Jaguar άλλαξε γνώμη και πολύ λίγες από τις C-X75, η οποία θα βγει σε περιορισμένη παραγωγή μόλις 250 μονάδων, να διαθέτουν και τουρμπίνες. Η εταιρία που κατασκευάζει τις τουρμπίνες ονομάζεται Bladon Jets Engineering Centre και ποσοστό της ανήκει στην Tata που έχει στην κατοχή της και την Jaguar οπότε η σύνδεση είναι απλή.
Οι τουρμπίνες αυτές είναι αρκετά μικρές και παράγουν μόλις 95 ίππους η κάθε μία -που είτε θα πηγαίνουν στους πίσω τροχούς απευθείας είτε θα χρησιμοποιούνται για να φορτίζουν τις μπαταρίες- αλλά σε συνδυασμό με τους ηλεκτροκινητήρες η συνολική ιπποδύναμη της C-X75 θα είναι άνωθεν των 700 ίππων που θα της δίνουν την δυνατότητα να φτάνει τα 100 χλμ/ώρα σε περίπου 3 δευτερόλεπτα και τα 160 χλμ/ώρα σε λιγότερα από 6. Το εντυπωσιακό είναι ότι η Jaguar θα διαθέτει αυτονομία 560 μιλίων και οι εκπομπές ρύπων θα είναι της τάξεως των 25-30 γρ/χλμ! Ωστόσο, η χρήση των τουρμπινών θα μπορεί να γίνεται αποκλειστικά εντός πίστας.
Τα υπόλοιπα θα φοράνε τον twin-turbo 1.600αρη τετρακύλινδρο κινητήρα βενζίνης της Williams F1, ο οποίος θα συνδυάζεται με ηλεκτροκινητήρες και παρότι αρχικά ξέραμε ότι θα αποδίδει συνολικά κοντά στα 1000 άλογα με 1.400 Nm ροπής με τις εκπομπές CO2 να ανέρχονται στα 99 γρ/χλμ, τελικά θα αποδίδει “μόλις” 507 άλογα.
Ο κινητήρας θα στροφάρει στις 10.000 σ.α.λ και οι ηλεκτροκινητήρες θα είναι τοποθετημένοι και στους δύο άξονες. Θα τροφοδοτούνται από μπαταρίες ιόντων λιθίου βάρους 400 κιλών, έχοντας EV αυτονομία 60 χλμ, ενώ θα κάνει τα 0-100 χλμ/ώρα σε περίπου 6 δευτερόλεπτα. Όταν δουλεύει και ο βενζινοκινητήρας, τα 0-100 χλμ/ώρα θα τα κάνει σε σε λιγότερο από 3.0 δευτερόλεπτα με την τελική ταχύτητα να ξεπερνά τα 320 χλμ/ώρα. Το σασί της θα είναι εξολοκλήρου από carbon και θα μπορεί να κινείται αποκλειστικά με τους ηλεκτροκινητήρες του για 50 χλμ.
Οι πρώτες παραδόσεις αναμένονται μέσα στο 2013 με το κόστος της να κυμαίνεται από τις €790.000 έως το €1.000.000 (ανάλογα με το ΦΠΑ και τους φόρους της κάθε χώρας).
megacarnews.blogspot.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου