Η οικονομική κρίση που βιώνει η χώρα μας τα τελευταία χρόνια μας έχει αναγκάσει να κάνουμε πολλές... περικοπές! Πολλοί είναι αυτοί που είδαν τα οικονομικά τους να πηγαίνουν από το κακό στο χειρότερο και η ψυχολογία τους να έχει πιάσει πάτο.
Ωστόσο, υπάρχουν κάποιοι άνθρωποι που με όπλο την αισιοδοξία τους μας αποδεικνύουν ότι τα πράγματα δεν είναι μόνο μαύρα. Σε καιρό οικονομικών κρίσεων, λένε οι ειδικοί, εμφανίζονται οι καλύτερες ιδέες, καθώς οι άνθρωποι χρησιμοποιούν όλα τα ταλέντα και την εφευρετικότητά τους για να επιβιώσουν.
To TLIFE εντόπισε ανθρώπους που δεν έχασαν το κουράγιο της και “γέννησαν” έξυπνες ιδέες για να καταφέρουν να αντεπεξέλθουν στην κρίση. Η δημιουργία χειροποίητων κοσμημάτων και οι μεταποιήσεις επίπλων και γενικότερααντικειμένων είναι κάποιες από τις διεξόδους που βρήκαν ο Αλέξανδρος, η Ελευθερία και η Δώρα.
Κάνε τα παλιά σου έπιπλα “καινούρια” με λίγα λεφτά
Ο Αλέξανδρος Καραμαλίκης παίρνει τα παλιά έπιπλα και τα μετατρέπει σε “αριστουργήματα”. Η ιδέα του ξεκίνησε από την ανάγκη να έχει ξεχωριστά έπιπλα στο χώρο του χωρίς όμως να να ξοδέψει πολλά λεφτά! “Βρίσκοντας έπιπλα ή αντικείμενα που για κάποιον ήταν άχρηστα -ή απλώς τα βαρέθηκε- και αξιοποιώντας - μεταποιώντας τα με την τεχνική κυρίως του κολάζ- μπορώ να έχω στο χώρο μου μοναδικές δημιουργίες και, γιατί όχι, να το κάνω και για άλλους”, εξηγεί στο TLIFE.
Το πρώτο του έπιπλο που πέρασε από το επίπεδο του πειραματισμού στο επίπεδο της δημιουργίας είναι ένα παλιός μπουφές που μετατράπηκε σε γυναικεία τουαλέτα!
“Η χρήση του μπουφέ πλέον είναι πολύ παρωχημένη αλλά οι καμπύλες του επίπλου με έκαναν να σκεφτώ πως θα ταίριαζε να μπει σε ένα υπνοδωμάτιο με έναν μεγάλο καθρέφτη, για να φιλοξενήσει τα γυναικεία μικροπράγματα. Εξού και το κολάζ με «κλασικά πρότυπα ομορφιάς» όπως η Marilyn Monroe, η Sofia Loren και άλλες.
Εντυπωσιάστηκες; Σίγουρα βλέποντάς το πιστεύεις ότι είναι κάτι πανάκριβο αλλά τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν είναι οικονομικά. Πέρα από τα χρώματα και τα βερνίκια, τα οποία είναι κυρίως οικολογικά, ο Αλέξανδρος χρησιμοποιεί παλιά περιοδικά, εφημερίδες και φωτογραφίες για τη δημιουργία των κολάζ.
Όσον το πόσο χρόνο θέλει για να γίνει μια παλιατζούρα έργο τέχνης, μας εξηγεί: “Ο χρόνος κάθε φορά διαφέρει. Αυτό που παίρνει τον περισσότερο χρόνο είναι να καταλήξω στο ποια θα είναι η μεταμόρφωση του επίπλου. Από εκεί και πέρα ο όγκος και η λεπτομέρεια του κάθε επίπλου διαμορφώνουν και τον χρόνο μεταμόρφωσής του.”
“Στην αρχή ξεκίνησα τη συγκεκριμένη δραστηριότητα ως χόμπι. Στη συνέχεια βλέποντας την ανταπόκριση του κόσμου (στην αρχή ήταν η ανταπόκριση φίλων, αλλά πολύ γρήγορα, μέσω του bazaar Meet Market, υπήρξε ανταπόκριση και από αγνώστους) αποφάσισα να ασχοληθώ πιο σοβαρά. Έτσι κι αλλιώς, λόγω περιορισμένου χώρου στο εργαστήριό μου, κάθε φορά που φτιάχνω ένα δυο έπιπλα, πρέπει να τα δώσω για να μπορέσω να προχωρήσω στα επόμενα. Άρα χωρίς την ανταπόκριση του κόσμου θα ήταν δύσκολο και για μένα να προχωρήσω”,περιγράφει.
Έχει κέρδος από αυτό; “Εκτός από την ηθική επιβράβευση (που είναι ένα μεγάλο κέρδος) αν ρωτάτε και για οικονομικό κέρδος νομίζω πως ναι. Και εγώ αλλά και ο κόσμος κερδίζουμε, αφού η πρώτη ύλη τις περισσότερες φορές είναι δωρεάν (πολλές φορές μου δίνουν οι ίδιοι ένα παλιό τους έπιπλο) και έτσι είναι πολύ πιο οικονομικό και για τον κόσμο από το να αγόραζε ένα καινούργιο. Το πιο σημαντικό όμως κέρδος είναι για μένα η δημιουργία και για τους άλλους η απόκτηση ενός μοναδικού αντικειμένου, αφού η τυποποίηση των επίπλων, με τον τρόπο που τα φτιάχνω, έτσι κι αλλιώς δεν είναι εφικτή.”
Η κρίση γεννάει ιδέες! Μήπως τελικά έχει και θετικά; “Σίγουρα η κρίση γεννάει ιδέες. Άλλωστε και η Μονόπολη ήταν ιδέα ενός ανέργου στην περίοδο του κραχ το 1929 . Έτσι και τώρα, που δεν έχουμε τη δυνατότητα να αφήνουμε να πηγαίνει τίποτα χαμένο, οφείλουμε να βγάζουμε το καλύτερο από αυτό. Ανακυκλώνοντας και αξιοποιώντας παλιά έπιπλα στην προκειμένη περίπτωση κάνουμε πολλαπλά καλά και στον εαυτό μας αλλά και στο περιβάλλον.”
Πού μπορεί κάποιος να βρει αυτά που φτιάχνει; “Στη σελίδα rat-cat.tumblr.com ή στο facebook.com/akaramalikis μπορεί κάποιος να δει τις δημιουργίες rat-cat και να επικοινωνήσει μαζί μου.”
Κοσμήματα από... χέρι!
H Δώρα Μουδάτσου φτιάχνει “νόστιμα” κοσμήματα! Ήθελε να φοράει τα κοσμήματα που φανταζόταν... Αυτά που δεν μπορούσε να βρει άρχισε να τα φτιάχνει!
Το πρώτο της κόσμημα το έφτιαξε σε ηλικία 14 ετών. “Ήταν ένα βραχιόλι με περασμένες ψιλές χάντρες, γύρω στο ένα μέτρο μάκρος γιατί ήθελα να γυρνάει πάρα πολλές φορές στο χέρι. Ήταν της μόδας τότε”, θυμάται η Δώρα. “Τα πρώτα κομμάτια με τα οποία άρχισα να ασχολούμαι επαγγελματικά ήταν από ανακυκλωμένα υλικά, δαχτυλίδια από καπάκια με υγρό γυαλί, βραχιόλια από εφημερίδες, τσάντες από πλαστικές σακούλες μαγαζιών...”, συνεχίζει.
Η τελευταία της “φουρνιά” είναι η σειρά mousse a boom για την οποία έχει χρησιμοποιήσει πολυμερικό πηλό και αληθινές πορσελάνινες μινιατούρες από κουκλόσπιτα. Αναλόγως την λεπτομέρεια, για να φτιάξει ένα κόσμημα μπορεί να χρειαστεί από 10 μέχρι 20 λεπτά! Άλλωστε η λεπτομέρειες στην κατασκευή είναι αυτές που κάνουν και τα δικά της κοσμήματα ξεχωριστά.
“Στην πραγματικότητα το κάθε κομμάτι αποτελεί τον συνδυασμό 2 “τεχνών”, της μικρογλυπτικής που είναι ιδιαίτερα διαδεδομένη στο εξωτερικό και είναι κατασκευή μικρογραφιών από polymer clay για κουκλόσπιτα και της κατασκευής κοσμημάτων”, μας εξηγεί η Δώρα.
Τα γλυκά της είναι ιδιαίτερα δημοφιλή γιατί όπως λέει “τους άρεσε η ιδέα ενός γλυκού ως κόσμημα και τα προτιμούν και ως δώρα.” “Η κρίση σίγουρα γεννάει ιδέες και νομίζω πως η στροφή που έχει γίνει στα χειροποίητα προϊόντα είναι πολύ σημαντική. Τα χειροποίητα είναι πρωτότυπα, το κάθε κομμάτι είναι μοναδικό και κυρίως δεν είναι ένα απρόσωπο προϊόν από ένα πολυκατάστημα. Μπορείς να αντιληφθείς και να έρθεις σε επαφή με την διαδικασία παραγωγής του αντικειμένου την ίδια στιγμή που το αγοράζεις μέσω του δημιουργού του”, καταλήγει.
Όσο για το που μπορείς να βρεις τις δημιουργίες της μας παραπέμπει στο on line κατάστημα mousse-a-boom.thecraftsmarket.com/ και στην αντίστοιχη σελίδα στο facebook (mousse.aboom) ενώ κατά καιρούς συμμετέχει σε εκθέσεις με χειροποίητα κοσμήματα που γίνονται στην Αθήνα.
Η Ελευθερία Παπαδάκη φτιάχνει βραχιολάκια που όλες οι γυναίκες λατρεύουμε! Βέβαια, το να τα φτιάχνεις μόνη σου είναι λίγο πιο πολύπλοκο αλλά σίγουρα πιο οικονομικό. Η Ελευθερία αποφάσισε να τα κατασκευάζει αυτά που της αρέσουν όταν άρχισε να παρατηρεί τη μόδα και να μαθαίνει για αυτήν. Το πρώτο που έφτιαξε ήταν ένα βραχιόλι με χρυσά charms.
“Χρησιμοποιώ κυρίως υφάσματα, αλυσίδες, κορδόνια και χρυσά η ασημένια στοιχεία. Συνήθως μου παίρνει μισή ώρα ώστε να το τελειοποιήσω”, εξηγεί στο TLIFE. Αυτό που κάνει ξεχωριστές τις δημιουργίες της σε σχέση με τα υπόλοιπα κοσμήματα είναι οι ιδέες της και το μεράκι με το οποίο τα φτιάχνει.
Ακόμα είναι πολύ νωρίς ακόμη ώστε να ξέρει αν θα μπορεί να ζει από αυτό, όπως τονίζει όμως η ίδια, προς το παρόν είναι όλα μια χαρά! “Φυσικά έχει και τα θετικά η κρίση καθώς οι νέοι πρέπει να έχουν ένα κίνητρο να ζουν και να ελπίζουν πως κάτι θα αλλάξει”, μας λέει η Ελευθερία.
Αν θέλεις να βρεις τα βραχιολάκια που φτιάχνει και τα οποία φόρεσε και η Demy στο kick-off party του Mad μπορείς να επικοινωνήσεις μαζί της στο eleutheriapapadaki@gmail.com.
Πως να μετατρέψεις μία Κρίση σε Ευκαιρία
Την ώρα που 180.000 μικρομεσαίες επιχειρήσεις αφήνουν ανοιχτό το ενδεχόμενο να βάλουν μέσα στο 2012 λουκέτο, σύμφωνα με στοιχεία της ΓΣΕΒΕΕ, και η ανεργία στους νέους αγγίζει το 50% είναι καλό να σκεφτόμαστε την ιδέα να κάνουμε μια δική μας δουλειά. Να μην έχουμε κανέναν πάνω από το κεφάλι μας, όπως μας συμβούλευουν πολλές φορές οι γονείς μας.
Ωστόσο, θα πρέπει να φύγουμε από την επιχειρηματικότητα της ανάγκης όπως είναι οι καφετέριες, τα κομμωτήρια και τα εστιατόρια και να στραφούμε σε καινοτόμες ιδέες.
Πρόσφατες έρευνες έδειξαν ότι το 49% των Βρετανών σχεδιάζουν να ξεκινήσουν τις δικές τους επιχειρήσεις σε περίπτωση που απολυθούν. Πολύ γνωστές, παγκόσμια ανταγωνιστικές εταιρίες γεννήθηκαν σε πολύ δύσκολες οικονομικά εποχές: ο πολύ γνωστός James Dyson ίδρυσε την εταιρία του με ηλεκτρικές σκούπες κατά τη διάρκεια της ύφεσης των αρχών της δεκαετίας του ’90, ενώ ο επιχειρηματίας πρότυπο Bill Gates ίδρυσε την Microsoft στην ύφεση του 1975.
Σαν αυτούς τους δύο υπάρχουν παραδείγματα σε όλο τον κόσμο. Αυτό είναι απόδειξη ότι αν έχεις μια καλή επιχειρηματική ιδέα και είσαι προετοιμασμένος να δουλέψεις σκληρά, η επιτυχία είναι εκεί για να την αρπάξεις!
Η Chief Aim έχει ένα δίκτυο διακεκριμένων επιστημονικών και επιχειρηματικών συνεργατών από Ελλάδα και εξωτερικό που μπορούν να σε βοηθήσουν σε αυτό. Φιλτράρουν τις ιδέες νέων ανθρώπων περνώντας από πέντε διαφορετικά στάδια, ώστε να είναι απόλυτα βέβαιοι ότι μπορεί να είναι εμπορικά βιώσιμες.
Το επόμενο βήμα είναι να καταρτισθεί ένα business plan και να βρεθεί ο κατάλληλος επενδυτής. Τότε η ιδέα σου παίρνει σάρκα και οστά! Ρίξε μια ματιά στο επίσημο site στην διεύθυνση chiefaim.com
Ωστόσο, υπάρχουν κάποιοι άνθρωποι που με όπλο την αισιοδοξία τους μας αποδεικνύουν ότι τα πράγματα δεν είναι μόνο μαύρα. Σε καιρό οικονομικών κρίσεων, λένε οι ειδικοί, εμφανίζονται οι καλύτερες ιδέες, καθώς οι άνθρωποι χρησιμοποιούν όλα τα ταλέντα και την εφευρετικότητά τους για να επιβιώσουν.
To TLIFE εντόπισε ανθρώπους που δεν έχασαν το κουράγιο της και “γέννησαν” έξυπνες ιδέες για να καταφέρουν να αντεπεξέλθουν στην κρίση. Η δημιουργία χειροποίητων κοσμημάτων και οι μεταποιήσεις επίπλων και γενικότερααντικειμένων είναι κάποιες από τις διεξόδους που βρήκαν ο Αλέξανδρος, η Ελευθερία και η Δώρα.
Κάνε τα παλιά σου έπιπλα “καινούρια” με λίγα λεφτά
Ο Αλέξανδρος Καραμαλίκης παίρνει τα παλιά έπιπλα και τα μετατρέπει σε “αριστουργήματα”. Η ιδέα του ξεκίνησε από την ανάγκη να έχει ξεχωριστά έπιπλα στο χώρο του χωρίς όμως να να ξοδέψει πολλά λεφτά! “Βρίσκοντας έπιπλα ή αντικείμενα που για κάποιον ήταν άχρηστα -ή απλώς τα βαρέθηκε- και αξιοποιώντας - μεταποιώντας τα με την τεχνική κυρίως του κολάζ- μπορώ να έχω στο χώρο μου μοναδικές δημιουργίες και, γιατί όχι, να το κάνω και για άλλους”, εξηγεί στο TLIFE.
Το πρώτο του έπιπλο που πέρασε από το επίπεδο του πειραματισμού στο επίπεδο της δημιουργίας είναι ένα παλιός μπουφές που μετατράπηκε σε γυναικεία τουαλέτα!
“Η χρήση του μπουφέ πλέον είναι πολύ παρωχημένη αλλά οι καμπύλες του επίπλου με έκαναν να σκεφτώ πως θα ταίριαζε να μπει σε ένα υπνοδωμάτιο με έναν μεγάλο καθρέφτη, για να φιλοξενήσει τα γυναικεία μικροπράγματα. Εξού και το κολάζ με «κλασικά πρότυπα ομορφιάς» όπως η Marilyn Monroe, η Sofia Loren και άλλες.
Εντυπωσιάστηκες; Σίγουρα βλέποντάς το πιστεύεις ότι είναι κάτι πανάκριβο αλλά τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν είναι οικονομικά. Πέρα από τα χρώματα και τα βερνίκια, τα οποία είναι κυρίως οικολογικά, ο Αλέξανδρος χρησιμοποιεί παλιά περιοδικά, εφημερίδες και φωτογραφίες για τη δημιουργία των κολάζ.
Όσον το πόσο χρόνο θέλει για να γίνει μια παλιατζούρα έργο τέχνης, μας εξηγεί: “Ο χρόνος κάθε φορά διαφέρει. Αυτό που παίρνει τον περισσότερο χρόνο είναι να καταλήξω στο ποια θα είναι η μεταμόρφωση του επίπλου. Από εκεί και πέρα ο όγκος και η λεπτομέρεια του κάθε επίπλου διαμορφώνουν και τον χρόνο μεταμόρφωσής του.”
“Στην αρχή ξεκίνησα τη συγκεκριμένη δραστηριότητα ως χόμπι. Στη συνέχεια βλέποντας την ανταπόκριση του κόσμου (στην αρχή ήταν η ανταπόκριση φίλων, αλλά πολύ γρήγορα, μέσω του bazaar Meet Market, υπήρξε ανταπόκριση και από αγνώστους) αποφάσισα να ασχοληθώ πιο σοβαρά. Έτσι κι αλλιώς, λόγω περιορισμένου χώρου στο εργαστήριό μου, κάθε φορά που φτιάχνω ένα δυο έπιπλα, πρέπει να τα δώσω για να μπορέσω να προχωρήσω στα επόμενα. Άρα χωρίς την ανταπόκριση του κόσμου θα ήταν δύσκολο και για μένα να προχωρήσω”,περιγράφει.
Έχει κέρδος από αυτό; “Εκτός από την ηθική επιβράβευση (που είναι ένα μεγάλο κέρδος) αν ρωτάτε και για οικονομικό κέρδος νομίζω πως ναι. Και εγώ αλλά και ο κόσμος κερδίζουμε, αφού η πρώτη ύλη τις περισσότερες φορές είναι δωρεάν (πολλές φορές μου δίνουν οι ίδιοι ένα παλιό τους έπιπλο) και έτσι είναι πολύ πιο οικονομικό και για τον κόσμο από το να αγόραζε ένα καινούργιο. Το πιο σημαντικό όμως κέρδος είναι για μένα η δημιουργία και για τους άλλους η απόκτηση ενός μοναδικού αντικειμένου, αφού η τυποποίηση των επίπλων, με τον τρόπο που τα φτιάχνω, έτσι κι αλλιώς δεν είναι εφικτή.”
Η κρίση γεννάει ιδέες! Μήπως τελικά έχει και θετικά; “Σίγουρα η κρίση γεννάει ιδέες. Άλλωστε και η Μονόπολη ήταν ιδέα ενός ανέργου στην περίοδο του κραχ το 1929 . Έτσι και τώρα, που δεν έχουμε τη δυνατότητα να αφήνουμε να πηγαίνει τίποτα χαμένο, οφείλουμε να βγάζουμε το καλύτερο από αυτό. Ανακυκλώνοντας και αξιοποιώντας παλιά έπιπλα στην προκειμένη περίπτωση κάνουμε πολλαπλά καλά και στον εαυτό μας αλλά και στο περιβάλλον.”
Πού μπορεί κάποιος να βρει αυτά που φτιάχνει; “Στη σελίδα rat-cat.tumblr.com ή στο facebook.com/akaramalikis μπορεί κάποιος να δει τις δημιουργίες rat-cat και να επικοινωνήσει μαζί μου.”
Κοσμήματα από... χέρι!
H Δώρα Μουδάτσου φτιάχνει “νόστιμα” κοσμήματα! Ήθελε να φοράει τα κοσμήματα που φανταζόταν... Αυτά που δεν μπορούσε να βρει άρχισε να τα φτιάχνει!
Το πρώτο της κόσμημα το έφτιαξε σε ηλικία 14 ετών. “Ήταν ένα βραχιόλι με περασμένες ψιλές χάντρες, γύρω στο ένα μέτρο μάκρος γιατί ήθελα να γυρνάει πάρα πολλές φορές στο χέρι. Ήταν της μόδας τότε”, θυμάται η Δώρα. “Τα πρώτα κομμάτια με τα οποία άρχισα να ασχολούμαι επαγγελματικά ήταν από ανακυκλωμένα υλικά, δαχτυλίδια από καπάκια με υγρό γυαλί, βραχιόλια από εφημερίδες, τσάντες από πλαστικές σακούλες μαγαζιών...”, συνεχίζει.
Η τελευταία της “φουρνιά” είναι η σειρά mousse a boom για την οποία έχει χρησιμοποιήσει πολυμερικό πηλό και αληθινές πορσελάνινες μινιατούρες από κουκλόσπιτα. Αναλόγως την λεπτομέρεια, για να φτιάξει ένα κόσμημα μπορεί να χρειαστεί από 10 μέχρι 20 λεπτά! Άλλωστε η λεπτομέρειες στην κατασκευή είναι αυτές που κάνουν και τα δικά της κοσμήματα ξεχωριστά.
“Στην πραγματικότητα το κάθε κομμάτι αποτελεί τον συνδυασμό 2 “τεχνών”, της μικρογλυπτικής που είναι ιδιαίτερα διαδεδομένη στο εξωτερικό και είναι κατασκευή μικρογραφιών από polymer clay για κουκλόσπιτα και της κατασκευής κοσμημάτων”, μας εξηγεί η Δώρα.
Τα γλυκά της είναι ιδιαίτερα δημοφιλή γιατί όπως λέει “τους άρεσε η ιδέα ενός γλυκού ως κόσμημα και τα προτιμούν και ως δώρα.” “Η κρίση σίγουρα γεννάει ιδέες και νομίζω πως η στροφή που έχει γίνει στα χειροποίητα προϊόντα είναι πολύ σημαντική. Τα χειροποίητα είναι πρωτότυπα, το κάθε κομμάτι είναι μοναδικό και κυρίως δεν είναι ένα απρόσωπο προϊόν από ένα πολυκατάστημα. Μπορείς να αντιληφθείς και να έρθεις σε επαφή με την διαδικασία παραγωγής του αντικειμένου την ίδια στιγμή που το αγοράζεις μέσω του δημιουργού του”, καταλήγει.
Όσο για το που μπορείς να βρεις τις δημιουργίες της μας παραπέμπει στο on line κατάστημα mousse-a-boom.thecraftsmarket.com/ και στην αντίστοιχη σελίδα στο facebook (mousse.aboom) ενώ κατά καιρούς συμμετέχει σε εκθέσεις με χειροποίητα κοσμήματα που γίνονται στην Αθήνα.
Η Ελευθερία Παπαδάκη φτιάχνει βραχιολάκια που όλες οι γυναίκες λατρεύουμε! Βέβαια, το να τα φτιάχνεις μόνη σου είναι λίγο πιο πολύπλοκο αλλά σίγουρα πιο οικονομικό. Η Ελευθερία αποφάσισε να τα κατασκευάζει αυτά που της αρέσουν όταν άρχισε να παρατηρεί τη μόδα και να μαθαίνει για αυτήν. Το πρώτο που έφτιαξε ήταν ένα βραχιόλι με χρυσά charms.
“Χρησιμοποιώ κυρίως υφάσματα, αλυσίδες, κορδόνια και χρυσά η ασημένια στοιχεία. Συνήθως μου παίρνει μισή ώρα ώστε να το τελειοποιήσω”, εξηγεί στο TLIFE. Αυτό που κάνει ξεχωριστές τις δημιουργίες της σε σχέση με τα υπόλοιπα κοσμήματα είναι οι ιδέες της και το μεράκι με το οποίο τα φτιάχνει.
Ακόμα είναι πολύ νωρίς ακόμη ώστε να ξέρει αν θα μπορεί να ζει από αυτό, όπως τονίζει όμως η ίδια, προς το παρόν είναι όλα μια χαρά! “Φυσικά έχει και τα θετικά η κρίση καθώς οι νέοι πρέπει να έχουν ένα κίνητρο να ζουν και να ελπίζουν πως κάτι θα αλλάξει”, μας λέει η Ελευθερία.
Αν θέλεις να βρεις τα βραχιολάκια που φτιάχνει και τα οποία φόρεσε και η Demy στο kick-off party του Mad μπορείς να επικοινωνήσεις μαζί της στο eleutheriapapadaki@gmail.com.
Πως να μετατρέψεις μία Κρίση σε Ευκαιρία
Την ώρα που 180.000 μικρομεσαίες επιχειρήσεις αφήνουν ανοιχτό το ενδεχόμενο να βάλουν μέσα στο 2012 λουκέτο, σύμφωνα με στοιχεία της ΓΣΕΒΕΕ, και η ανεργία στους νέους αγγίζει το 50% είναι καλό να σκεφτόμαστε την ιδέα να κάνουμε μια δική μας δουλειά. Να μην έχουμε κανέναν πάνω από το κεφάλι μας, όπως μας συμβούλευουν πολλές φορές οι γονείς μας.
Ωστόσο, θα πρέπει να φύγουμε από την επιχειρηματικότητα της ανάγκης όπως είναι οι καφετέριες, τα κομμωτήρια και τα εστιατόρια και να στραφούμε σε καινοτόμες ιδέες.
Πρόσφατες έρευνες έδειξαν ότι το 49% των Βρετανών σχεδιάζουν να ξεκινήσουν τις δικές τους επιχειρήσεις σε περίπτωση που απολυθούν. Πολύ γνωστές, παγκόσμια ανταγωνιστικές εταιρίες γεννήθηκαν σε πολύ δύσκολες οικονομικά εποχές: ο πολύ γνωστός James Dyson ίδρυσε την εταιρία του με ηλεκτρικές σκούπες κατά τη διάρκεια της ύφεσης των αρχών της δεκαετίας του ’90, ενώ ο επιχειρηματίας πρότυπο Bill Gates ίδρυσε την Microsoft στην ύφεση του 1975.
Σαν αυτούς τους δύο υπάρχουν παραδείγματα σε όλο τον κόσμο. Αυτό είναι απόδειξη ότι αν έχεις μια καλή επιχειρηματική ιδέα και είσαι προετοιμασμένος να δουλέψεις σκληρά, η επιτυχία είναι εκεί για να την αρπάξεις!
Η Chief Aim έχει ένα δίκτυο διακεκριμένων επιστημονικών και επιχειρηματικών συνεργατών από Ελλάδα και εξωτερικό που μπορούν να σε βοηθήσουν σε αυτό. Φιλτράρουν τις ιδέες νέων ανθρώπων περνώντας από πέντε διαφορετικά στάδια, ώστε να είναι απόλυτα βέβαιοι ότι μπορεί να είναι εμπορικά βιώσιμες.
Το επόμενο βήμα είναι να καταρτισθεί ένα business plan και να βρεθεί ο κατάλληλος επενδυτής. Τότε η ιδέα σου παίρνει σάρκα και οστά! Ρίξε μια ματιά στο επίσημο site στην διεύθυνση chiefaim.com
tlife.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου