Τρίτη 29 Ιανουαρίου 2013

Τι πρέπει να προσέχει ο καταναλωτής Συμβουλές για ασφαλείς αγορές στο διαδίκτυο

Παρά τη δεδομένη εξάπλωση των online 


αγορών και τη στροφή μεγάλης μερίδας καταναλωτών στα ηλεκτρονικά καταστήματα, προκειμένου να εκμεταλλευτούν ενδεχόμενες προσφορές ή αρκετά συχνά τις ανταγωνιστικότερες τιμές που μπορούν να προσφέρουν στο ψηφιακό περιβάλλον οι έμποροι, σχετικές έρευνες επιβεβαιώνουν ότι ένας στους πέντε χρήστες δεν νιώθει άνετα να μοιράζεται τα οικονομικά του στοιχεία στο διαδίκτυο.

Η MasterCard συγκέντρωσε ορισμένες πρακτικές οδηγίες προκειμένου να βοηθήσει του καταναλωτές να περιηγηθούν με μεγαλύτερη ασφάλεια στα διαδικτυακά καταστήματα, απολαμβάνοντας τις ευκαιρίες των προσφορών και την άνεση που προσφέρουν οι online αγορές.

Πριν κάνετε κάποια αγορά

-Αναζητήστε ηλεκτρονικές διευθύνσεις που ξεκινούν από https:// (όπου το s σημαίνει ότι ο συγκεκριμένος ιστότοπος είναι ασφαλής) και συνοδεύονται από ένα λουκέτο στην κάτω δεξιά γωνία του browser. Αυτό εξασφαλίζει ότι η μεταφορά των προσωπικών σας στοιχείων θα γίνει με ασφάλεια .

-Go international: Ξεκινήστε την αναζήτησή σας από τον διεθνή ιστότοπο της εταιρίας που σας ενδιαφέρει. Από εκεί, ακολουθείστε τους παρεχόμενους συνδέσμους για τον ιστότοπο που η ίδια προτείνει για ηλεκτρονικές αγορές στην Ελλάδα.

-Διαβάστε την πολιτική απορρήτου της εταιρίας. Μάθετε για την πολιτική προστασίας που χρησιμοποιεί η εταιρία για τα προσωπικά σας δεδομένα, καθώς και για τη διαδικασία συλλογής, χρήσης και μεταφοράς των στοιχείων αυτών σε τρίτους.

-Ελέγξτε τον ιστότοπο για το σύμβολο MasterCard SecureCode, το οποίο υποδεικνύει ότι η MasterCard επικυρώνει την ασφάλεια των συναλλαγών με το συγκεκριμένο ηλεκτρονικό κατάστημα. Το MasterCard SecureCode αποτελεί έναν προσωπικό κωδικό για διαδικτυακές πληρωμές, τον οποίο μόνο ο κάτοχος της κάρτας μπορεί να χρησιμοποιήσει, προκειμένου να έχει ακόμη μεγαλύτερη ασφάλεια κατά την πραγματοποίηση των αγορών.

-Επαληθεύστε τη νομική και φορολογική ταυτότητα του ηλεκτρονικού καταστήματος. Αυτή περιλαμβάνει τα στοιχεία επικοινωνίας, την αναγνώριση από το Εμπορικό Επιμελητήριο, τον αριθμό του φορολογικού μητρώου, τους τρόπους πληρωμής και παράδοσης, τους όρους χρήσης, τις προθεσμίες και την πολιτική επιστροφής του καταστήματος.

-Να είστε προσεκτικοί. Συμβουλευτείτε την οικογένειά σας, τους φίλους σας αλλά και ενώσεις καταναλωτών για συστάσεις και κριτικές όσον αφορά τη λειτουργία του ηλεκτρονικού καταστήματος που σας ενδιαφέρει. Μην αγοράζετε ακριβά προϊόντα ή υπηρεσίες από εμπόρους που δεν γνωρίζετε.

Κατά την διάρκεια της ηλεκτρονικής αγοράς

-Μπορεί να σας ζητηθεί να παράσχετε προσωπικά και οικονομικά στοιχεία, απαραίτητα για την ολοκλήρωση της συναλλαγής μέσω της πιστωτικής σας κάρτας. Αυτά περιλαμβάνουν: τον τύπο και τον αριθμό της κάρτας, το όνομα του κατόχου, την ημερομηνία λήξης, τον κωδικό ασφαλείας και τη διεύθυνση αποστολής των λογαριασμών.

-Πληρώστε με πιστωτική κάρτα ώστε να έχετε τη μεγαλύτερη δυνατή ασφάλεια κατά τις συναλλαγές σας. Ωστόσο,

-Ποτέ μην δίνετε τον κωδικό PIN της πιστωτικής σας κάρτας στο διαδίκτυο.

-Ποτέ μην δίνετε οικονομικά και προσωπικά δεδομένα μετά από αίτημα που φτάνει σε εσάς μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Οι εταιρίες των πιστωτικών καρτών και οι τράπεζες δεν θα ζητούσαν ποτέ τέτοιου είδους πληροφορίες μέσω email.

Μετά την ολοκλήρωση της αγοράς

-Κρατήστε αρχείο των ηλεκτρονικών σας συναλλαγών, στο οποίο θα καταχωρείτε είτε το έντυπο, είτε το ηλεκτρονικό αντίγραφο της σελίδας της συναλλαγής και/ή της σελίδας επιβεβαίωσης. Το αντίγραφό αυτό αποτελεί την απόδειξή σας.

-Ελέγξτε το λογαριασμό της πιστωτικής σας κάρτας ώστε να βεβαιωθείτε ότι οι αγορές που πραγματοποιήσατε μέσω διαδικτύου έχουν καταγραφεί σωστά.

-Ελέγξτε τους όρους και τις προϋποθέσεις του «Δικαιώματος επιστροφής» στον ιστότοπο του ηλεκτρονικού καταστήματος πριν πραγματοποιήσετε την αγορά σας. Τα περισσότερα ηλεκτρονικά καταστήματα παρέχουν την δυνατότητα επιστροφής των προϊόντων εντός περιορισμένου χρονικού διαστήματος αμέσως μετά την αγορά, στην περίπτωση που δεν μείνετε ικανοποιημένοι από τα προϊόντα που αγοράσατε.

-Εφόσον η αγορά έγινε με κάρτα της MasterCard, μέσω της υπηρεσίας Chargeback Service μπορείτε να ζητήσετε την επιστροφή των χρημάτων σας αν διαπιστώσετε ότι κάτι δεν πήγε καλά σε σχέση με την online αγορά σας. Αν, για παράδειγμα, δεν παραλάβατε την παραγγελία σας, αν χρεωθήκατε για αγορές που δεν κάνατε ή αν η απόδειξη χρέωσης περιέχει λάθη . Σε τέτοιες περιπτώσεις συνιστάται πάντα στους καταναλωτές να επικοινωνούν πρώτα με το ηλεκτρονικό κατάστημα. Παρ' όλα αυτά, εάν το πρόβλημα παραμείνει, ο καταναλωτής θα πρέπει να επικοινωνήσει με τον εκδότη της κάρτας του, ώστε να ενημερωθεί καλύτερα για τις επιλογές που έχει στη διάθεση του. 
hellas-now

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου