Παρασκευή 28 Σεπτεμβρίου 2012

Πόσο δελεαστικό είναι το ντίζελ όταν ένα μίνι με βενζίνη ήδη δεν καίει τίποτα;




Μπορεί η απελευθέρωση του ντίζελ να ήταν ότι καλύτερο έχει συμβεί στο χώρο του αυτοκινήτου τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα, πόση αξία όμως έχει όταν μιλάμε για μίνι αυτοκίνητα;
Μίνι και ντίζελ; Εκ πρώτης γιατί όχι. Όση περισσότερη οικονομία τόσο το καλύτερο. Και φυσικά στα μίνι μοντέλα η οικονομία παίζει μεγάλο ρόλο. Όμως όταν απέναντι στη λύση του πετρελαίου δεν έχεις κάποιο βενζινοβόρο μοτέρ, αλλά μερικά από τα πιο οικονομικά σύνολα βενζίνης, έχει ακόμη νόημα το ντίζελ;

Το Renault Twingo για παράδειγμα, με τον ντίζελ κινητήρα «χτυπάει» κατανάλωση 3,4 λτ./100 χλμ. Πραγματικά χαμηλή, τόσο που σε σχέση ακόμη και με τον ιδιαίτερα οικονομικό βενζινοκινητήρα του Twingo η υψηλότερη τιμή του ντίζελ κάνει απόσβεση σε λιγότερο από έναν χρόνο. Και χωρίς να υπολογίσει τη διαφορά της τιμής ανάμεσα στα δύο καύσιμα.

To Twingo βέβαια έχει από τις χαμηλότερες καταναλώσεις στην αγορά, όπως και το Fiat Panda. Και εδώ από τον 1.200άρη βενζινοκινητήρα στον 1.300άρη ντίζελ, η διαφορά στην κατανάλωση κάνει απόσβεση στη διαφορά της τιμής αγοράς πολύ σύντομα. Από τον 900άρη όμως Twinair, η διαφορά είναι πολύ μικρή, κάτω από μισό λίτρο τα εκατό, και με τα μηδενικά του τέλη το 900άρι δυσκολεύει πολύ τον ντίζελ στο να κάνει απόσβεση.

Στο ένα περίπου λίτρο στα εκατό παίζουν και οι διαφορές μεταξύ ντίζελ και βενζίνης και στα άλλα μίνι που προσφέρονται με πετρελαιοκινήτρες, όπως το Ford Ka και τοSmart. Με 15.000 χλμ ετησίως μιλάμε για 150 λίτρα το χρόνο διαφορά. Δεν είναι λίγα, όμως ακόμη και με απόσβεση σε ένα χρόνο, η τιμή αγοράς στα μίνι μοντέλα είναι ιδιαίτερα ευαίσθητη.

Και οι βενζινοκινητήρες, παρότι «χάνουν» από τους ντίζελ, δεν είναι δα και τίποτα καταβόθρες. Πετυχαίνουν αντίθετα μία καλή ισορροπία ανάμεσα σε άριστη κατανάλωση και πολύ καλή τιμή αγοράς. 

Φυσικά παίζει ρόλο η χρήση, όμως τα μίνι αυτοκίνητα δεν κάνουν χιλιόμετρα σε αυτοκινητόδρομο και έτσι τα 15.000 χλμ. μπορεί να μην τα πιάνουν ετησίως, οπότε η απόσβεση πάει περίπατο. Ρόλο παίζει και η αίσθηση που θέλει ο καθένας από το μοτέρ. Το ντίζελ πιο ροπάτο δίνει συχνά καλύτερες επιδόσεις, ειδικά εν κινήσει, δεν ταιριάζει όμως ο τρόπος λειτουργίας του σε όλους. 

Τι λέτε λοιπόν; Είναι το ντίζελ στα μίνι έξυπνη κίνηση; Αξίζει να δώσει κανείς περισσότερα χρήματα με τέτοιες διαφορές; Εσείς βλέπετε στη δική σας χρήση να γίνεται απόσβεση σχετικά νωρίς; Ή μήπως τελικά τα μίνι δεν χρειάζονται το έξτρα έξοδο του ντίζελ; 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου