Τρεις το λάδι, τρεις το ξύδι, έξι το λαδόξυδο; Έτσι φαίνεται πως μέτρησαν κάποιοι και φλόμωσαν την αγορά για επικείμενη αύξηση στην τιμή του υγραερίου. Εσείς τι πιστεύετε; |
Να τα πάρουμε από την αρχή. Ο φόρος στο υγραέριο σήμερα είναι 200 ευρώ ο τόνος (βάρος). Ο ένας τόνος υγραερίου είναι περίπου 1800 λίτρα. Ακόμη και αν κάποια στιγμή η φορολόγηση του εξισωνόταν με της βενζίνης και πήγαινε με τον όγκο (λίτρα), τότε ο φόρος θα έφτανε τα 330 ευρώ στον τόνο (για να συγκρίνουμε άμεσα). Αυτό είναι αύξηση 65%. Δηλαδή με μία «τεχνική» αλλαγή γίνεται θα γινόταν μια τεράστια αύξηση στον τόνο, μικρή όμως στο λίτρο.
Πόσο θα έφτανε έτσι το λίτρο στο πρατήριο; 8 λεπτά επάνω απ’ότι είναι σήμερα. 8 λεπτά μόνο. Όμως φαίνεται πως όσοι κυκλοφόρησαν τις φήμες πάσχουν λίγο στην αριθμητική. Γιατί έσπειραν «φόβους» για τιμή του υγραερίου που θα φτάσει αυτή της βενζίνης. Δεν μπήκαν όμως στον κόπο να κάνουν τους υπολογισμούς για να δουν τι θα σήμαινε αυτό πρακτικά.
Για να φτάσει το υγραέριο τα 1,6 ευρώ το λίτρο από τα 0,85 που είναι σήμερα θα έπρεπε ο φόρος να πάει πάνω από 1.500 ευρώ στον τόνο. Από τα 200 ευρώ που είναι σήμερα, αυτό σημαίνει 770% επάνω. Ολογράφως «εφτακόσια εβδομήντα τοις εκατό». Αλλιώς σχεδόν 8 φορές πάνω.
Είπαμε, τα μέτρα τσούζουν, οι φόροι αλλάζουν, τα πάντα είναι πιθανό να συμβούν, αλλά ποιος φόρος μπορεί στα αλήθεια να αυξηθεί κατά 770%;
Η πιθανή αύξηση των εσόδων από μία τέτοια αύξηση, και εφόσον οι 56.000 ιδιοκτήτες των υγραεριοκίνητων αυτοκινήτων για κάποιον μυστήριο λόγο συνέχιζαν με ίδια τιμή να βάζουν υγραέριο και όχι βενζίνη, θα ήταν περίπου 80 εκ. ευρώ το χρόνο. Όχι κι άσχημα, αν και θα έχανε τον ΦΠΑ από τις εγκαταστάσεις, τον κύκλο εργασίας των εταιρειών που εγκαθιστούν περίπου 30.000 τέτοια συστήματα το χρόνο, χώρια τα μεσοπρόθεσμα από τις απολύσεις, την ανεργία και την αύξηση της ύφεσης.
Αντί να κυνηγήσει αυτούς τους 56.000 δε θα ήταν πιο απλό να «τσιμπήσει» απλά τον φόρο στη βενζίνη και στο ντίζελ μόλις 2 λεπτά (και όχι σχεδόν 800%). Με δύο εκατομμύρια αυτοκίνητα στους ελληνικούς δρόμους θα πετύχαινε τα ίδια έσοδα και με μεγαλύτερη πιθανότητα να τα μαζέψει.
Ο ρεαλισμός αυτών των φημών είναι ανύπαρκτος. Από τη μία μιλάνε για «εξίσωση» στον φόρο μεταξύ βενζίνης και υγραερίου, κάτι που θα ανέβαζε το κόστος κατά 8 λεπτά το λίτρο, και μετά κάνουν λόγο για τιμές στα πρατήρια που είναι οκτώ φορές πάνω από την εξίσωση.
Το θέμα όμως είναι τι λέτε εσείς; Μπορεί με τη ρευστότητα της εποχής να γίνουν τα πάντα, όμως πόσο πιθανό βλέπετε να μπορεί να γίνει μια «εξίσωση» τόσο παράφορη που να έχει το υγραέριο με 8 φορές περισσότερο φόρο από τη βενζίνη; Μια αύξηση δηλαδή σχεδόν 800%;
autotriti.gr
|
Παρασκευή 5 Οκτωβρίου 2012
Είναι δυνατόν ο φόρος στο υγραέριο να αυξηθεί 800% για να φτάσει η τιμή του αυτή της βενζίνης;
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου